» Online brugere: 156 |
0 medlemmer og 156 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Det virker vildt hvis det er rigtigt.
Jeg kender flere under 15 (mindreårige), der smider tonsvis af billeder op på nettet uden omtanke for dette.
Måske et nyt forretningsområde for kriminelle, til at udnytte mindreårige :eek:
|
1 Vedhæftelse(r)
Jamen den er sgu god nok. :eek:!!
Se vedhæftede.
|
Lars T - Dit billede kan ikke rigtig ses.. Kan du prøve at gøre noget ved det? :)
|
Klik på det :)
Jeg har lige sakset det her fra Facebooks vilkår.
§2, stk 1
For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
"This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it" - Crazy..! Det betyder jo reelt at hvis du vil slette din profil (hvilket skulle være næsten umuligt) og du har delt indhold med andre - så blvier dine delte billeder ikke slette.! vildt.
endnu et vildt punkt i deres vilkår
§2 stk. 5We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them).
Alt kan i øvrigt findes her.
http://www.facebook.com/home.php?#/terms.php
|
Spørgsmålet for mig var, har de også rettigheder til at ændre indholdet, så f.eks. meningen ændres
|
Det står der ikke specifikt noget om i Facebooks vilkår.
Man man må antage at den information som uploads og de indlæg som skrives er ejernes ejendom. Dermed må de gør med det som de ønsker, herunder også ændre rette i indholdet. De slette jo også indlæg, profiler og grupper som ikke er forenlige med deres synspunkter - racisme, antisemitisme mm..
|
Det er netop det, jeg mener. Man kan blive taget til indtægt for noget, hvor man har den modsatte opfattelse.
|
Manorwar |
17-01-2010 11:46 |
"This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it" - Crazy..!
Citér:
Det betyder jo reelt at hvis du vil slette din profil (hvilket skulle være næsten umuligt) og du har delt indhold med andre - så blvier dine delte billeder ikke slette.! vildt.
|
Vildt??? lige dette har jeg oplevet på den omt. fora ..
jeg har send flere mails og anmød om slettning af mine data og fotos ..dette er ikke sket ..
og jeg bliver rigtigt sur at mine fortrolige emails fra igå bliver postet på siden uden min tiladelse .
,speciel fordi jeg er jo ikke bruger på siden længer ..nu snakker vi etik ...
so måske en sagt til datatilsynen...
|
Nå hvad angår dette forum, så vil der vel så længe, det bruges efter formålet, nemlig at forsøge at hjælpe hinanden, aldrig opstå den slags problemer. Amen.
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
(Indlæg 20883)
Nå hvad angår dette forum, så vil der vel så længe, det bruges efter formålet, nemlig at forsøge at hjælpe hinanden, aldrig opstå den slags problemer. Amen.
|
Vel talt, min broder :)
|
Citér:
(Indlæg 20883)
|
helt enig.
|
Thomas E. |
17-01-2010 12:43 |
Citér:
(Indlæg 20883)
|
Helt enig :)
|
Manorwar |
17-01-2010 12:44 |
insh allah...-dlof--f
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:51. |
|