|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Nicolaj : det var da vist i foråret du købte transporteren som du brugte tid/kroner på og nu en vito
ville det ikke blive billigere for dig i længden at købe en ny bil ? du skal godt nok lidt dybere ned i lommen men alligevel. :D
eller er det glæden ved at få noget andet at køre i . DDriver
|
Campion 165(seb) |
09-11-2009 15:02 |
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
(Indlæg 18838)
SEB: din bandit main!!!!:D Ingen Bannas here mate:) Den kommer jeg sku til at høre længe for hva;)..
|
ALTID !!!
(jeg bære stadig nag over find SEB/Holger billedet) :D:D:D
|
nicolajjetrider |
09-11-2009 23:32 |
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå :) Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet:)
Goffy: Plejer helst ikke at tabe penge på min bilskift:)
|
Miss Mancini |
10-11-2009 02:49 |
Citér:
(Indlæg 18886)
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå :) Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet:)
|
Ja, køres bilen ordentligt dvs. ingen hidsige accelerationer før motoren er driftvarm og lad motoren "hvile" ca. 1 minuts tid efter kørsel på motorvej ved høj fart, så elimineres risikoen for flækket topstykke.
|
nicolajjetrider |
10-11-2009 09:41 |
præcis, har os en Turbo Timer - Olie Temp - Olie Tryk - Turbo Tryk's ure liggene som skal i den.
|
-Toppakningen er nævnt - den kan dog skiftes på en dag i indkørslen. (dog kan man være uheldig at forkamrene sidder fast - og så skal topstykket renoveres.
-Indsprøjtnings-forstilleren kan give en mærkelig motorgang.
-Vakuum pumpen holder ca 60.000 km
-De bagerste inderste bremseklodser skal du holde øje med.
-Knokkelleddene (de yderste), dem skal du også holde øje med (de er også meget nemme at skifte).
-Gearskiftet (kablet) kan blive slattent og til sidst går bilen ikke i bakgear.
Får du problemer med centrallåsen, så tjek ledningerne der går fra A-stolpen og ud i dørene (ledningerne bliver revet over).
Det var vist de mest almindelige fejl på den årgang. Og det var fejl som opstod på 70% af alle bilerne.
|
LAU - er du Merc merkaniker? :)
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 18891)
LAU - er du Merc merkaniker? :)
|
Det må jeg jo så nok hellere indrømme.
Og lidt mere til den Vito - Nicolai, lov mig at du er bedre end stort set alle andre der køber en Vito - slip den skide håndbremse, inden du beder bilen om at rulle. Bremsebakkerne holder ikke til misbrug.
Den kører skide godt og turboen har en dejlig lyd.
|
nicolajjetrider |
10-11-2009 23:30 |
Tak Lau:)
Hånd - Fod -Bremsen bliver behandlet med Omhu.
Ja turboen lyder SKØØØØN.-)
har du erfaring med bokstuning af denne 110D?
Har regninger på mange penge inden syn på min bil:)
Bremser komplet hele vejen rundt.
Knokkelled
Kabler
osv osv
|
Citér:
Originally Posted by LAU
(Indlæg 18900)
Det må jeg jo så nok hellere indrømme.
|
Sender dig lige en PM:
|
Citér:
(Indlæg 18908)
Tak Lau:)
Hånd - Fod -Bremsen bliver behandlet med Omhu.
Ja turboen lyder SKØØØØN.-)
har du erfaring med bokstuning af denne 110D?
Har regninger på mange penge inden syn på min bil:)
Bremser komplet hele vejen rundt.
Knokkelled
Kabler
osv osv
|
GIV AGT - Hvis du rører en "boks/chip tuning" så banker jeg dig med en urinvåd-søndags-berlinger.
Toppakningen holder (populært) ca. 100.000 km, hvis du chipper, skifter du toppakningen med samme interval som motorolien.
|
nicolajjetrider |
11-11-2009 23:24 |
Haha Okay:) Det må hellere holde mig fra så;) Tak:)
Min Gløderørs lampe lyser konstant, men er os ret sikker på der er et der er gået er det ikke derfor?
:)
|
Citér:
(Indlæg 18957)
Haha Okay:) Det må hellere holde mig fra så;) Tak:)
Min Gløderørs lampe lyser konstant, men er os ret sikker på der er et der er gået er det ikke derfor?
:)
|
Det kan det være, det kan også den sikring der sidder i selve forvarme-relæet (i motorrummet). Men det er rimeligt normalt med et gløderør i ny og næ. PAS PÅ hvis du skal skifte et, det kan knække hvis du er mere end blid. Motoren skal være rigtig godt gennemvarm, så er du mere sikker på at gevindet i topstykket ikke bliver revet.
Evt. sprøjt lidt rustløsner (tyndt) ned omkring gløderøret, inden du sørger for at motoren bliver varm.
|
Manorwar |
12-11-2009 17:29 |
|
Citér:
Originally Posted by LAU
(Indlæg 18997)
Det kan det være, det kan også den sikring der sidder i selve forvarme-relæet (i motorrummet). Men det er rimeligt normalt med et gløderør i ny og næ. PAS PÅ hvis du skal skifte et, det kan knække hvis du er mere end blid. Motoren skal være rigtig godt gennemvarm, så er du mere sikker på at gevindet i topstykket ikke bliver revet.
Evt. sprøjt lidt rustløsner (tyndt) ned omkring gløderøret, inden du sørger for at motoren bliver varm.
|
Det må jo så være Stinne vi skal have fat i, for at høre om han har en blid hånd :rolleyes::rolleyes:
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
(Indlæg 19013)
Det må jo så være Stinne vi skal have fat i, for at høre om han har en blid hånd :rolleyes::rolleyes:
|
Hmm :-) jeg bruger normalt værktøj i ovennævnte situation (",)
|
Citér:
Originally Posted by Mark B
(Indlæg 18822)
Skal det være en Vito eller eller kunne en T4 også være noget?? :)
|
t4 har ingen interesse. desværre.
|
nicolajjetrider |
15-11-2009 11:17 |
Så er der skiftet 4 Gløderør og et TårnLeje samt drivmachet:) ( da jeg kom til at smelte den da jeg sku ha en bolt fri ).
Billeder kommer:)
Ralph - Manorwar;) Jo du siger bare til, hvad skal du ha lavet ved dem?:)
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:48. |
|