Fenderen.dk

GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 186
0 medlemmer og 186 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   små meddelelser (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2684)

Strøyer 03-12-2011 06:30

Han skulle nok have købt en folkebåd..boattt

Clasg 20-12-2011 21:56

Så kan man konstatere at hvis der er 3 ting som kan få folk til at skrive indlæg på Fenderen, så er det:
1. Bare bryster
2. Forsikringsbetingelser
3. Bundmaling

:D:D:D

Peter508 20-12-2011 22:08

I nævnte rækkefølge :D:D

PROSECCO 20-12-2011 22:09

halløj..

Enig fjupeqopq

Ulman 20-12-2011 22:25

...har der været tråde om forsikringsbetingelser og bundmaling ?

Clasg 21-12-2011 20:06

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 36047)

Kan vi ikke opfordre håndboldpigerne til også at bytte trøjer efter kampen som herrelandsholdet gør ??

Manorwar 21-12-2011 20:38

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 36047)

har der været tråde om bryster???????+-dlof--f

Miss Mancini 21-12-2011 20:53

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 36093)
har der været tråde om bryster???????+-dlof--f

Øhh, det emne er du ikke stor nok til at tale med om - overlad det venligst til svendene.....:):)

På forhånd tak...-dlof--f

nicolajjetrider 07-01-2012 16:59

SkimSurf!

Dagen idag stod på en god omgang SkimSurf i GilleLeje, havde dog en tro om at spottet var bedre, men der var virkelig mange sten. Næste træning bliver i AmagerStrandpark, hvor der er super sand og fladt ! Ellers fede omgivelser!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...01566172_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...36249065_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...80224048_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...38501705_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...82411802_n.jpg

Strøyer 08-01-2012 00:04

Du er sgu cool Nico.
Fede fotos.
Det må være det vores strande på østkysten er til.
Hvad er optimalt nico ? arealer med 20 cm vand ?
Hvad grej skal man have ?

Strøyer 08-01-2012 00:10

Citér:

Originally Posted by Clasg (Indlæg 36039)
Så kan man konstatere at hvis der er 3 ting som kan få folk til at skrive indlæg på Fenderen, så er det:
1. Bare bryster
2. Forsikringsbetingelser
3. Bundmaling

Ja og tekniske spørgsmål.
Det skulle jo nødigt hedde sig at fenderen er et "facebook" sted ;-):D

nicolajjetrider 08-01-2012 08:44

Jeg er pt igang med at lave mit ejet board, ( Krydsfiner board i brysthøjde og ca 65cm bredt. ( INGEN FINNER ).

Som start så skal man ligge ud med at surfe på det tilbagetrækkene vand fra bølgerne, det vil sige en vanddybde på 2-10cm.

Når det så bliver mere avanceret så i stedet for at surfe langs kysten, løber man direkte ud og fanger bølger der kommer tæt på kysten.

:)

Peter508 16-01-2012 18:08

Jeg HADER at skifte dæk/slange på knægtens møg MTB....

HADER det....

:chainsawguy::chainsawguy::chainsawguy:

Miss Mancini 16-01-2012 19:17

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 36942)

HADER det....

He he, jeg "vandt" det samme på datterens cykel i sidste uge. Prøvede først at pumpe dækket og dethar holdt luft lige siden....:):):)

Det er som altid bagdækket den er gal med....:(

Albjerg 17-01-2012 08:22

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 36942)

HADER det....

Lær ham at gøre det selv poppe

Albjerg 18-01-2012 10:24

Parkering.

Hej alle.

Er der nogen af jer "kjøwenhawnere" der har et godt tip til parkering i hovedstaden? Vi tager derover på fredag DDriver og skal hjem igen søndag og vi skal bo i Sverigesgade som er en sidegade til Amagerbrogade. Men det koster røven ud af bukserne + en arm og et ben :( for at parkere i Sverigesgade. Findes der fornuftig parkering i en radius af 500 meter (evt. en som har kort til gæsteparkering) ?????

PROSECCO 18-01-2012 21:41

Halløj.

Jeg skulle til at sige Tag toget...men det er jo nok væsentlig dyrer en at kører selv.....

Tja hvis man vil bo tæt på city og specielt ved siden af en metrostation, koster det lidt.....

Mener at hvis du kommer de ca 500 mtr ud over Sverigesgade i syd elr østlig retning er der ingen betaling. dvs ud af holmbladsgade til efter Ungarnsgade eller ud af Amagerbrogade til efter øresundsvej. Der burde der ikke være betaling efter der. Og en gå tur tilbage ad Amagerbrogade er der altid masser at se på... Det jo danmarks længste handelsgade.
Ellers er der "billigere" parkering i lufthavnen, hvis du ikke skal bruge bilen i løbet af weekenden, hvor der er overvåget parkering og let til bus/tog/metro...og fly.....

Jimmy

Albjerg 19-01-2012 06:49

Citér:

Originally Posted by PROSECCO (Indlæg 36964)
Halløj.

Jeg skulle til at sige Tag toget...men det er jo nok væsentlig dyrer en at kører selv.....

Tja hvis man vil bo tæt på city og specielt ved siden af en metrostation, koster det lidt.....

Mener at hvis du kommer de ca 500 mtr ud over Sverigesgade i syd elr østlig retning er der ingen betaling. dvs ud af holmbladsgade til efter Ungarnsgade eller ud af Amagerbrogade til efter øresundsvej. Der burde der ikke være betaling efter der. Og en gå tur tilbage ad Amagerbrogade er der altid masser at se på... Det jo danmarks længste handelsgade.
Ellers er der "billigere" parkering i lufthavnen, hvis du ikke skal bruge bilen i løbet af weekenden, hvor der er overvåget parkering og let til bus/tog/metro...og fly.....

Jimmy

Tak Jimmy.
Tjaa... Toget er udelukket - de billigste billetter vi kunne finde (13/1) kom over 1200 kr. for et sæt returbilletter, så det er simpelthen for dyrt.
Har også kigget længere ud på Amager - omkring strandparken skulle der være mulighed for gratis parkering.

goffy 31-01-2012 19:02

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 35431)
Båden er på land og arbejdet med at tømme båden er igang. Motoren er frostsikret, fribordet og drevet er vasket med en gang Oxalsyre så det ligner en båd der er klar til at søsætte :D drevet skal afmonteres og ferskvandspumpen skal også afmonteres.
Årets sejlads blev ikke det helt store kun 473 sømil :( og brugt ca 575 liter brændstof.

har lige opdaget at jeg har glemt at frostsikre toilettet sssurrsssurr det bliver spændende at se hvordan den har klaret det, når endgang vi får tøvejr :eek:

Norvik20" 31-01-2012 22:36

Øv en tanketorsk!
Er det ikke muligt at hælde noget varmt vand med forstvæske i det? Hvis det virker, er der da et lokum sparet.. Hvis skaden ikke allerede er sket.

goffy 01-02-2012 09:32

Citér:

Originally Posted by Norvik20" (Indlæg 37070)
Øv en tanketorsk!
Er det ikke muligt at hælde noget varmt vand med forstvæske i det? Hvis det virker, er der da et lokum sparet.. Hvis skaden ikke allerede er sket.

tror ikke det er muligt. Toiletter og håndpumpen er jo monteret på et vandret stykke og både denne og håndpumpen er frsoset :(:(
måske en varmeblæser et par timer kan gøre det !!

goffy 01-02-2012 09:37

1 Vedhæftelse(r)
fandt lige et billede af tønden

Norvik20" 01-02-2012 13:46

Nåh ja.. Øv.

Men en varmeblæser, ja.
Giv det dog en chance, de få kilowatt kan jo være tjent godt ind til foråret.

Softice 01-02-2012 15:13

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 37075)
fandt lige et billede af tønden

Hvis du pakker toilettet ind i lidt rockwool eller noget der ligner derefter sætter en varmeblæser på tager det ikke lang tid inden den er tøet op.Som gammel VVS pusher må du have noget i garagen gemt et eller andet sted. ;)

goffy 02-02-2012 19:10

Så fik jeg optøet toilettet og pumpet noget kølevæske igennem. Fik dog ikke den øverste del med omskifteren tøet helt op, men jeg havde ca halv vandring på pumpen. Tror toilettet overlever krisen.
1 1/2 time med 2000W kunne gøre det. :D

Miss Mancini 04-02-2012 09:11

Puha, vågnede med sved på panden i nat - drømte om frostspængte lokummer og følgeskaderne, hvis båden ligger i vandet og lokummet ikke er frostsikret.....:)

Min mors båd ligger i vandet, og jeg kom i tvivl, om nogle familiemedlemmer kan have benyttet bådens lokum i sommer og undladt at sige det. Jeg frostsikrede lokummet i vinteren 2010, men ikke i 2011, da jeg vidste, at jeg ikke selv havde benyttet det.

Jeg kørte straks ned til båden i nat, og til min store glæde, var der rød kølervæske i "tønden". Alle søventiler blev efterset en ekstra gang, og alt var lukket som det skal være.....

Norvik20" 06-02-2012 18:34

I dag spadserede jeg over til min båd, gik en tur omkring den, og stod komfortabelt og lynede kalechen op, og kravlede så ombord..

-Jeps, den er totalt frosset fast i isen. :rolleyes:

goffy 06-02-2012 18:51

Citér:

Originally Posted by Norvik20" (Indlæg 37140)
I dag spadserede jeg over til min båd, gik en tur omkring den, og stod komfortabelt og lynede kalechen op, og kravlede så ombord..

-Jeps, den er totalt frosset fast i isen. :rolleyes:

Så ved du da hvor du har den fjupeqopq
jeg var også en tur i båden, og det var dælme som at kravle ind i en kummefryser, nok derfor glasfiberbåde havde det øgenavn de første mange år.

Norvik20" 06-02-2012 19:21

He he, og ja der er sgu koldt.
Og rim kan der også være indvendigt på taget, men der var nu kun meget lidt i min.

Det vand der stod i det (hemmelige) rum, har tydeligvis stået og dampet, når der har været koldt. Ruderne var altid helt duggede til indvendigt. Og jeg skriver 'tydeligvis' fordi, der ikke længere er dug af betydning, fra den dag det blev tømt. Jeg er sikker på, at havde der stadig stået vand der inde, som ikke frøs fordi det får varme fra fjorden, så havde den faktisk nok trængt til at blive afrimet, som en anden kummefryser. :D

Det lysner vist til gengæld i vejrprognoserne, jeg syntes også vi har fået vinter nok nu, med -8 til -10 om dagen, som de sidste 4 - 6 dage, og under -15 om natten.

Norvik20" 12-02-2012 21:48

I dag var jeg nede ved båden og save ror og skrue fri af isen. Der stod 5-10cm vand ovenpå isen og forenden havde løftet sig lidt fri, men bagenden sad fast.. Så syntes jeg min nattesøvn i nat, nok ville blive bedre af lidt arbejde med motorsaven. Så nu flyder båden rent faktisk i sit hul. :D

Der var mere end 20 cm tyk is i havnen.

goffy 13-02-2012 18:51

Citér:

Originally Posted by Norvik20" (Indlæg 37251)
I dag var jeg nede ved båden og save ror og skrue fri af isen. Der stod 5-10cm vand ovenpå isen og forenden havde løftet sig lidt fri, men bagenden sad fast.. Så syntes jeg min nattesøvn i nat, nok ville blive bedre af lidt arbejde med motorsaven. Så nu flyder båden rent faktisk i sit hul. :D

Der var mere end 20 cm tyk is i havnen.

Jeg prøvede det samme for 20 år siden her i varde å. Det er faktisk 20 år siden sidst åen var frosset til.
det lidt skumle ved isen her er den stærke strøm i åen, med det samme isen brydes, kommer der stykker på næsten hele åens bredde drivende med strømmen og det giver båden nogle knubs :eek::eek:
en af de ældre sejlere fortalte mig at jeg skulle save isen 60-70 ude fra bådens skrog, så vil den ring af is, der sidder om båden, tage nogle af knubsene fra den drivende is.

Miss Mancini 13-02-2012 19:37

Ja, jeg skal også en tur på havnen i morgen for at se til familiens motorbåd, og evt. hugge den fri af isen.

Norvik20" 14-02-2012 00:15

Skummelt Goffy. :eek: Men et fint tip du fik. Det er dæleme tungt sådan noget is, hvis det kommer drønene med strømmen.

Nytdrev,
Jeg savede rundt om bagenden, og så tæt på skroget jeg turde lidt oppe på siden. Så brugte jeg en jernstang og en hammer til at bryde de sidste 10cm is ind til skroget på hver side af båden. Derefter var hele isklumpen løs, og forbavsende nem at fjerne efter at være slået i mindre stykker med et mejsel. Sad ikke fast nogen steder, heller ikke mellem ror og skrog, eller i min skrue som ellers ikke sidder ret dybt.

Bruger du økse, bliver du våd. Og du kommer til at svede. -dlof--f

nicolajjetrider 15-02-2012 09:07

Kan man ikke startemotoren og sætte den i gear? så burde man ku få et rimelig hul bag den :)

Norvik20" 15-02-2012 20:54

Jo det kan man i sikkert godt.
Hvis man kigger forbi sin båd ofte nok, er det nok muligt at holde isen i skak ved at starte skruen, og få lavet et hul hver gang. Men 20 cm is tager sikkert en rum tid. Og så er der det der med vinterkonserveringen. ;)
Min vinterkonservering er dog begrænset til fem liter glykolblanding kørt gennem varmeveksleren, men det er jo heller ikke særlig sundt for vandmiljøet.. eller pengepungen. (Man skulle efterhånden tro de blandede GULD i det kølervæske.........!)

Min skrue sidder ret højt, og når båden ligger stille er øverste blad nok kun 10cm under vand. Så jeg kunne slet ikke dreje skrueakslen, før isen var savet væk. I morgen eftermiddag kører jeg ned og starter den op, vinteren er ovre og foråret på vej. lf-flg
Skulle der så komme en enkelt hårdere frostnat i ny og næ, så er det jo bare en god undskyldning for at sejle en tur, så motoren kan holde varmen om natten.

goffy 18-02-2012 15:19

ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil :D:D:D
de mener fotoet er 1000 kr værd -dlof--f

Softice 18-02-2012 15:27

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 37381)
ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil :D:D:D
de mener fotoet er 1000 kr værd -dlof--f

Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? fjupeqopq

goffy 18-02-2012 19:49

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 37382)
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? fjupeqopq

Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed fjupeqopq
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t :eek:
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) :rolleyes:

lille tut 18-02-2012 20:08

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 37386)
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed fjupeqopq
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t :eek:
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) :rolleyes:

Godt du tager det med højt humør Preben, men det var sjover at bruge pengene til bådenDDriver

MortenBP 18-02-2012 21:12

Synes dog, at det er fuldstændig grotesk at stikke folk en fartbøde for at køre 89 km/t ude på landet. Hvad er farligst: At køre 80 km/t og sidde og glo på speedometeret hele tiden, eller at køre 89 km/t og så have øjnene på trafikken?

ATK har kun et formål,- nemlig at få penge i statskassen. Argumentet for at anskaffe systemet var at føre bedre kontrol med skoleveje og andre farlige steder. Men når man sætter dem op ude ved Lars Tyndskids mark, med så lav tolerance, - så er det ren pengeopkrævning.

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:08.